dimarts, 29 de març del 2011

CURS DE COOPERACIÓ: INSCRIPCIONS FINS AL DIA 2 D'ABRIL

Curs La cooperació internacional en l’àmbit educatiu:
l’exemple de Nicaragua



JUSTIFICACIÓ
La FETE-UGT de Catalunya vol apropar als treballadors i treballadores de l’ensenyament, estudiants de les universitats catalanes, prioritàriament de les Facultats d’Educació, tècniques i cooperants i persones interessades en la cooperació internacional i l’educació per al desenvolupament a la realitat teòrica i pràctica en l’àmbit educatiu per tal de millorar la seva formació, la seva pràctica i el seu compromís en relació a aquests temes.
El curs pretén compartir el bagatge acumulat durant dècades per un grup de sindicalistes solidaris i solidàries en l’àmbit de la cooperació internacional, especialment en l’àmbit educatiu amb Nicaragua, un paradigma de la cooperació catalana a tots els nivells.   

OBJECTIUS
- Fer una aproximació crítica, teòrica i pràctica, a la cooperació internacional en l’àmbit educatiu
- Conèixer els projectes de cooperació de Sindicalistes solidaris i del grup cooperació-fete
- Conèixer la cooperació catalana amb l’AEPCFA en matèria d’alfabetització i l’Educació Popular a Nicaragua
- Facilitar la participació i el compromís en projectes de cooperació en l’àmbit educatiu

DIRIGIT PREFERENTMENT A
- Treballadors/es en actiu de l’àmbit educatiu
- Estudiants universitaris/àries interessats/des en la cooperació internacional en l’àmbit educatiu
- Professionals i voluntaris/àries en matèria de cooperació internacional

DURADA I CALENDARI
30 hores: 20 presencials (dimarts, 5, 12 i 26 d’abril i 3 i 10 de maig i dissabte 14 de maig ) i 10 no presencials (elaboració de treball o pràctiques). Els i les  alumnes de la UdG hauran de consultar amb l’Oficina de Cooperació per al Desenvolupament el tema de les pràctiques.  

PROGRAMA SESSIONS PRESENCIALS
sessió
temes i continguts
formador/a
1/3h

18
a
21
1.- Introducció
     1.1. Justificació i finalitats del curs
     1.2. Les desigualtats en el món actual i les desigualtats en l’àmbit educatiu
     1.3. Dues eines solidàries al nostre abast: la cooperació internacional i l’educació  per al desenvolupament  
Roser Font i Sebas Parra


2/3h
18
a
21
2.- La cooperació internacional a la UGT de Catalunya: Sindicalistes solidaris
     2.1. La vocació solidària i internacionalista de la UGT
     2.2. Justificació i línies estratègiques de Sindicalistes solidaris
     2.3. Projectes de Sindicalistes solidaris
Paco Neira i Jaume Soler
3/3h

18
a
21
3.- La cooperació i l’educació per al desenvolupament en l’àmbit de la solidaritat internacionalista
     3.1. Conceptualització de “cooperació”, “desenvolupament” i “solidaritat”. Glossari bàsic
     3.2. De què parlem quan parlem de cooperació per al desenvolupament i educació per al desenvolupament.
     3.3. Anàlisi crític de projectes
Sebas Parra
4/3h
18
a
21
4.- La cooperació en l’àmbit educatiu: l’exemple de Nicaragua
     4.1. La cooperació en l’àmbit educatiu: prioritats
     4.2. Perquè l’alfabetització? Perquè Nicaragua?
     4.3. Marc general: l’Educació Popular i la Pedagogía del Amor
Sebas Parra, Joan Colomer i Roser Font
5/3h

18
a
21
5.- Una experiència concreta: alfabetització a la comunitat mayangna de Musawás, RAAN, Nicaragua
     5.1.- Les fases de l’alfabetització: enamorar, organitzar, alfabetitzar, sistematitzar i avaluar
     5.2.- Verificació i avaluació dels resultats i celebració de la Declaració de Territori Lliure d’Analfabetisme: el paper de les brigades internacionals
     5.3.- Testimoniatge gràfic d’una brigadista
Sebas Parra, Joan Colomer i Roser Font
6/5h




9
a
14
6.- Taller de materials i projectes
     6.1. Vídeofòrum I, sobre ¿Qué cosa es la alfabetización mi hermano?
     6.2. Vídeofòrum II, sobre documental XXX aniversari de la CNA de Nicaragua
     6.3. Presentació de projectes:
            - cooperació amb l’AEPCFA, en xarxa amb altres institucions i organismes de Catalunya i arreu, especialment en el projecte d’alfabetització de les comunitats indígenes Rama-Kreole de la RAAS, Nicaragua
            - participació en les activitats de la PNLA, Plataforma per una Nicaragua Lliure d’Analfabetisme, especialment en el grup “observatori de la cooperació descentralitzada catalana amb Nicaragua”
            - IV Brigada IPF-AEPCFA a Bluefields, RAAS, Nicaragua
            - projecte de sensibilització i educació per al desenvolupament a Girona i Barcelona
Sebas Parra i Pep Caballé


PREU:

El curs és gratuït

INFORMACIÓ I INSCRIPCIONS: fins al 2 d’abril, a: cooperaciofete@gmail.com





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada